Kliknutím na tlačítko "Přijmout vše" souhlasíte s používáním všech souborů cookie. Můžete však navštívit "Nastavení souborů cookie" a poskytnout kontrolovaný souhlas.
Nastavení Cookie
Cookies necessary for the correct operation of the site are always enabled.
Other cookies are configurable.
Nezbytné
Naprosto nezbytné pro správné fungování webových stránek. Tyto soubory cookie zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webových stránek, a to anonymně.
Funkční
Disabled
Pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Výkonnostní a analytické
Disabled
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení interakce návštěvníků s webovými stránkami. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře odskočení, zdroji návštěvnosti atd.
Reklama a ostatní
Disabled
Používají se k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace pro poskytování reklam na míru.

Ostatní nekategorizované soubory cookie jsou ty, které se analyzují a zatím nebyly zařazeny do žádné kategorie.
Architektonická prezentace

PROCES z jiné perspektivy

Přesah
Na Karlovarském Filmovém Festivalu (KVIFF 24) jsme měli možnost shlédnout snímek Proces (The Trial) od Orson Welles.

A byť se jedná o značně psychedelický až bizarní snímek, nedá se mu upřít preciznost v záběrech a kameře.

Práce s atmosférou díky horizontům a šířce objektivu je znamenitá!

Připojuji proto pár scén, které se mi povedlo ukořistit z trailerů. Ve filmu je jich samozřejmě mnohem více.

Obdivuji i to, kolik lidí muselo ve filmu hrát komparz. Ve scénách jako open office či soudní síň. (Skrolujte níž)

S archi-prezentací se mi zde líbí několik paralel:


Horizonty: Práce s horizonty je zde fenomenální. Výškou autor určuje, co je nadřazené a co podřazené. Nadhledy střídají podhledy. Velkoformátové scény celku se střídají pak s detailem.

+ Šířka záběru: Použití velmi široké kamery dává záběrům obrovskou hloubku a taky musí kamera často najíždět až před tvář herce. Nicméně se zdá, že se ohnisková délka po celý čas ve filmu nemění. To přidává filmu konzistentnost.


Využití černo-bílé kombinace: Je náročnější na vnímání a udržení pozorností. Zejména v přeplněných scénách.


Publikum: Stejně jako filmaři, i architekti prezentují svou práci publiku. Nevíte, kdo tam bude sedět. Nevíte, v jakém rozpoložení je. A navíc, co po takové době? Tenhle film je z roku 1962!


Prezentace: Film se často pustí. Nezazní žádné úvodní ani závěrečné slovo. Projekt bez prezentace je mnohokrát špatné pochopen! To se děje i s veřejností! Zde jsme měli na úvodu velmi zapáleného italského kritika, který obdivuje Kafkovo dílo a do filmu nás navnadil! Bylo vidět, že myslí u toho vyprávění na nás, proč bychom měli tento film vidět a hlavně, vydržet do konce?

Mělo by se dít, např. formou videa, u každé novo vznikající stavby. Aby ve slučce běžel např. sám architekt, kde zapáleně vypráví o tomto návrhu, a co to přinese lidem. (idea)



A ještě pár dalších záběrů..
Na konci vás čekají odkazy (i na film)


Zdroje:
https://www.youtube.com/watch?v=R_7weUR0oMY (old movie trailer)
https://www.youtube.com/watch?v=ae3-01zSQOs (new restored 4K movie trailer)
Plný film zde: https://www.dailymotion.com/video/x6mofjm