Aneb jak řešit nástrahy v krajinářské vizualizaci?
Pokud chceme problémy řešit, nejdříve je musíme pochopit, jaké to jsou a co pro nás znamenají:
Komplikovanost vizualizace vytváří tlak na čas a estetiku. Když je vizualizace ošklivá, mnohé projekty neuzřou světlo světa. A přitom stačí tak málo...
Nástroje jsou dnes mohutné a často vás jako tvůrce zahlcují. A když jste zahlceni programem, těžko se soustředíte na kvalitu návrhu...
Extrémní problém je výběr záběru. Tam se často stane fatální chyba, která způsobí, že projekt nevyzní, nedostane se do něj emoce, a student ale i krajinář na to doplácí frustrací, ale i nepochopením, kde se vlastně stala chyba? Přitom to, jak to udělat, je mnohem jednodušší, než se zdá!
Realismus vizualizací škodí krajinářům, protože zavazuje tvůrce a divákovi neumožňuje mít prostor v hlavě, jak návrh vnímat. Navíc to trvá extrémně dlouho... To se dá velmi chytře ale využít oběma směry...
Krajináři se dnes málo učí, jak komunikovat s klientem. A přitom je to ta numero uno zručnost, kterou budete potřebovat! Bez toho ani sebelepší návrh neprosadíte. A opět, na to existuje velmi jednoduchý mechanismus, jak toho dosáhnout!
Řešení na toto ☝️ ?
Naučit se zjednodušovat vizualizaci. Tím nasměrovat pozornost diváka jedním jasným směrem, místo mnoha podnětů. Tím ho hned emočně pozitivně ovlivnit a ušetřit čas a energii při tvorbě vizualizace. V budocnu uvidíte obrovský dopad této zručnosti.
Nástroj Photoshop se naučit používat v jeho jádru a logice. Tím opět ušetříte mentální kapacitu a budete se moci soustředit na tvorbu smyslu vizualizace, nikoli na poloautomatickou rutinu práce s nástrojem.
Správně vybrat záběr stojí na šesti základních otázkách, které uvolní vaši mentální kapacitu, uvolní ruce a udělají vás sebejistějšími při tvorbě i vysvětlování vizualizace. Proč právě tento záběr a ne jiný? I jeden správný záběr dokáže prodat celý projekt!
Získat zručnost časově ohraničit svou práci na vizualizaci. To znamená být schopen vytvořit vizualizaci třeba za 25 minut s jasným záměrem pro klienta. Tato zručnost přináší obrovskou úlevu na straně architekta a radost na straně klienta. Tuto zručnost lze později přenést i do práce na tabletu nebo do Affinity Photo, stejně jako všechny zmíněné body.
Jako důležitou součást vizualizace je pochopení, kdo je klient a co potřebuje vidět. Jaké jsou jeho strachy a touhy? To vše si ukážeme, jak se dá krásně pojmenovat a zobrazit v obraze. Když začnete jednou přemýšlet tímto způsobem, již nikdy neuvidíte svou práci stejně (v dobrém slova smyslu).
Tohle vše je součástí programu Chytrá vizualizace krajinářského architekta, který je nadčasovým programem a know-how z něj využijete i následujících 10 let! Program ověřený 500+ účastníky!